Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2015

CERPEN HATI : TERIMA KASIH KERANA MEMBEBANKAN SAYA DENGAN GST YER...

Salam di bulan pertama GST dikuatkuasakan...ehek...
Nak meroyan lebih-lebih pun, ada depa kisah? Selagi ramai yang menyokong gst, puak-puak tertindas ni takkan boleh buat apa. Tapi satu perkara yang tak pernah bersalahan dengan prinsip akal fikiran manusia yang berfikir....cukai memang dapat memajukan negara tapi takkan mungkin mensejahterakan rakyat. Kau buatlah iklan gst macam syurga sekalipun dalam tv, rakyat tetap ada otak untuk bertimbang-timbang. Rakyat lebih tahu semuanya. Rakyat yang berdepan dengan kesengsaraan ini. Rakyat yang menghadapi kenaikan harga barang.

Nak bagi kefahaman kepada rakyat? Nak beri penjelasan kepada rakyat? 

Rakyat ni bodoh sangat ke agaknya? Kalau sekali topup prepaid RM10.60, sekali topup rm10.60... tang mana yang kata rakyat ni bodoh sampai tak faham GST tu apa! 

Rakyat bukan bodoh tapi diperbodohkan gila babi. Hokayyy... 





Untuk golongan yang sekali kentut aje beribu duit keluar, korang peduli apa dengan beban rakyat. Yang korang tau, korang hidup senang.…

CERPEN HATI : HUDUD BUAT KAU JADI PAPA KEDANA YER MINAH?

Salam petang yang redup...



Actually budak ni memang buat aku tergelak sampai terguling-guling kerana tiap patah kata yang terpacul dari mulut dia tu sungguh melambangkan kedunguan seorang insan yang tak tahu cara hidup penganut beragama Islam. Seolah-olah ada soalan begini di benak aku, “Dia tu agama apa ek?”
Lagi buat aku geli tapak kaki tu sebaik tau rupanya bapak dia seorang professor pulak! Wow! Hebat sungguh.
Aku tak suka menyentuh isu politik. Ini isu agama.
Itulah padahnya kalau terlampau gedik sangat bercakap soal yang kita sendiri tak jelas lepas tu merapu entah apa-apa, merepek meraban, berleter macam baru pertama kali dapat mulut. Tahu-tahu rupanya kita memerli hukum yang datang dari langit. Hak hak hak...besok kena TULAH dari langit jugak barulah kau tahu. Kih kih...


Sama macam kes MH370, tetiba aje semua orang terer bercakap tentang hal-hal kejuruteraan penerbangan dan bla bla bla...itu ini begitu begini...last-last haprak!
Sebelum nak mengejek HUDUD yang nak direalisasikan di …