Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2016

CERPEN SHOPPING : MAKEUP GEEK & SHOPPING DI WEBSITE MAKEUP GEEK... KELESSS....

Salam..
Coco Bear, Bitten, Latte, Peach Smoothie n bla bla..bla.. 

Macam pernah tau kan? Especially kelompok manusia yang teramat suka bermain dengan warna pembayang mata macam mocik!
Antara mainan mata yang best ialah Sariayu Koleksi 25 warna tahun 2011. Ia salah satu koleksi pallete yang paling aku obses gila. Warnanya yang pigmen, cukup 7 spektrum kaler, comel dan dibikin bertemakan nuansa alam semulajadi yang terdapat di pulau-pulau Indonesia. Sangat klasik dan berbau sejarah. Love it so much! Sayang 1000 kali sayang, pallete tu rosak waktu aku pindah rumah baru. Punah harapan.
Sari Ayu masih keluarkan lagi produk 25 warna koleksi 2011 tapi harganya sekarang (tahun 2016) mak datok! Jejak jugak 800 000 Rp! Gila. Kemain lagi depa ni naikkan harga berkali-kali ganda. Kemarin balik Pekanbaru, aku tak jadi nak ambik Sariayu sebaliknya Inez (Venice) dengan harga Rp48 000.

Sariayu skang kuarkan pallete terbaru 12 warna tapi aku tak minat pulak sebab tengok gaya dah meniru trend western yang …